2015. szeptember 20., vasárnap

Nasi nap: Panda macis és cicás omlós keksz és egy kis sós, házi burgonya csipsz

Imádom az ebay-t. Azt nem mondanám hogy sokat rendeltem eddig, de a listám végtelen hosszúságú. Ezek a szuper cuki több részes kiszúrók is onnan valók, (linkek a bejegyzés legalján, ha ti is szeretnétek ilyen kiszúrókat) amiknek a segítségével készültek ezek a finom omlós kekszek. A recept a már közzétett sárga linzerrel megegyezik, annyi különbséggel, hogy most a fele tésztába cukrozatlan kakaóport gyúrtam. Kinyújtottam és kiszaggattam először a barnából a testüket, a fehérből a fejüket és a hasukat. (Egy internetes videó hogy hogyan is kell, szintén lejjebb) Amit személyesen tapasztaltam, hogy az arcát illetve a hasát (a fehér részeket) kis vízzel tapasszuk rá a barnára sülés előtt, mert mivel túl omlós, enélkül a lépés nélkül sülés után könnyebben szétesik. Illetve amit még megjegyeznék kis negatívumként, az a macik szeme ami elég nehezen jött ki, csak kis rásegítéssel, és nem is lett olyan szép a végeredmény, így inkább benne hagytam, de szerintem így is nagyon édesek lettek :). A másik féle kiszúróval kétféle cica fejet lehet készíteni, ezzel semmi gondom nem volt, a mérete is megfelelő volt számomra, sokan kicsinek találják de apró nasinak, vagy teasütinek kiváló. Abszolút 10-ből 10, a minőség is, és a funkciója is. Ahhoz képest hogy tényleg csak pár száz forintos termékről beszélünk. A cica egyébként a Disney egyik karaktere, a Macskarisztokratás kicsi Marie :), akit kidíszítettem két kis cukor szívvel, amit a masnijának használtam. Szerintem megérte a befektetett energiát, mert igencsak hamar elkapkodták. Gyerekekkel is jó móka lehet a készítése.

A sós nasi nem más mint egy csupán burgonyából és némi sóból készült egészséges(ebb) csipsz. A krumplit hámozzuk meg, de akár rajta is hagyhatjuk a héját, de mossuk meg alaposan előtte. Én a hámozóval szoktam hajszál vékony szeleteket vágni, de egy gyaluval is megoldható.
Forró olajban több részletbe süssük, jó ropogósra, de vigyázzunk mert hamar megbarnul. Miután kisült sóval megszórva már kezdődhet is a film a nasival. Különböző ízesítésekkel is fűszerezhetjük, mint például piros fűszerpaprika, szárított újhagyma, csili, stb. Különféle mártogatósokkal még finomabb. Nem a legegészségesebb nasi, de a bolti társánál sokkal inkább, és finomabb, na meg több :D. Jó rágcsizást!







Az ígért linkek:




3 megjegyzés:

  1. Szia
    Mennyi kakaoport teszel a pandacskakhoz?

    VálaszTörlés
  2. Szia
    Mennyi kakaoport teszel a pandacskakhoz?

    VálaszTörlés
  3. Szia :) Találomra kb 2-3 evőkanált, vagy amennyit felvesz. Én majdnem feketére akartam azért tettem bele ennyit, de láttam már világossabban is. Jó sütögetést!:)

    VálaszTörlés