2013. május 20., hétfő

Flamand csokis tallérok

A párom abszolút kedvence. A legegyszerűbb édesség. A hozzávalói mindig megtalálhatók itthon, így bármikor kívánja is meg ( és meg is szokta elég sűrűn (: ) azonnal el tudom készíteni. A leggyorsabb sütik egyike. De senkit ne tévesszen meg a túlzott egyszerűség. Amilyen egyszerű, legalább olyan finom. Azért bátorkodom ennyit fényezni, mert ez a süti volt eddig az egyetlen, amire a húgom több év elteltével is emlékezett. "Melyik is volt az a süti amit legutóbb mind én ettem meg? :D" Hát még szerencse hogy eszembe jutott és el tudtam készíteni neki, így születésnapjára kapott is egy nagy adagot belőle. Na nem is istenítem tovább, inkább leírom. Egyébként a www.nosalty.hu oldalról származik. Kicsit módosítottam rajta. Egy pohár tejjel a legfinomabb!


Hozzávalók:
  16 dkg vaj
  10 dkg porcukor
  2 evőkanál kakaópor
  1 teáskanál vaníliás cukor
  18 dkg finomliszt
  1 evőkanál víz/tej
  1 csapott teáskanál szódabikarbóna


Elkészítése:  A vajat a cukorral habosra keverjük.A lisztben elkeverjük a kakaóport, vaníliás cukrot és szódabikarbónát. Majd a lisztes keveréket apránként hozzáadjuk a vajas keverékhez. Adjuk hozzá az 1 evőkanál tejet vagy vizet és keverjük addig a habverővel míg tapadós tésztamasszát nem kapunk. Hogyha ez kész akkor sütőpapírral kibélelünk 2 tepsit. Én a kezemmel szoktam kis diónyi halmokat a sütőpapírra helyezni, egymástól kb. 3cm távolságra. Nagyából 32 db tallér lesz belőle. Előmelegített sütőben,  közepesnél kisebb hőfokon, kb 10 percig sütjük. Ne ijedjünk meg ha 10 perc elteltével még nyersnek tűnik a sütemény. Nem szabad tovább a sütőben hagyni mert különben nagyon kemény lesz. Kivesszük kicsit hűlni hagyjuk, majd tejbe mártogatva fogyasztjuk.
Jó étvágyat!

Változat: A tésztába egy kis cukorral eltett meggyet keverve isteni finom sütit kapunk :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése