2014. szeptember 8., hétfő

Fondant borítású csupa csoki torta 71. születésnapra.

Az előző bejegyzésben már szó volt a fondantról, amitől talán jobban féltem mint kellett volna, mert nagy meglepetésemre elsőre sikerült. Egy születésnapi tortához készült, méghozzá a Nagymamáméhoz. Egy egyszerű letisztult tortát képzeltem el neki. Pasztell lila és fehér színekkel. Mivel ez volt az első burkolt tortám próbáltam nem túlvállalni magam. Így végül egy fehér cukor masnival és egy élénkebb színű szalaggal díszítettem. Ami az ízesítést illeti, barna piskóta lapok között isteni csokis ganache pihen. Amit a jó ganache készítéséről tudni érdemes:

  •   annyi tejszínt használjunk ahány g csokit
  •   minél magasabb kakaótartalmú jó minőségű csokoládét válasszunk ( legalább 60-70%-osat) 
  •   első sorban pralinékhez és bonbonokhoz használják, de isteni finom tortában is tejszínnel kihabosítva. Én is így készítettem el 
  •   ha tortához szeretnénk használni előtte jól le kell hűtenünk a kész ganache-t.

Hozzávalók: (egy 16-20 szeletes tortához elegendő mennyiség)

  300 g jó minőségű étcsokoládé 
  300 ml állati tejszín, (én habtejszínt szoktam használni ami enyhén cukrozott, de ez jót tesz a keserű kakaós íznek) 
  200 ml felvert habtejszín 


Ganache elkészítése: 

Egy nagy lábosba öntsük a 300 ml tejszínt és forráspontig melegítsük. A csokoládét tördeljük ménnél kisebb darabokra így könnyebben elolvad majd. Ha a tejszín már forró vegyük le a tűzről, és öntsük bele a csokit. Egy kézi habverővel csomómentesre keverjük el és hagyjuk szobahőmérsékleten kihűlni. Majd tegyük hűtőszekrénybe. Akár egy nappal előre is elkészíthetjük. Másnap 200 ml tejszínt habosra keverünk és összekeverjük a hideg ganache-al. Ezután jól kenhető lágy krémet kapunk, aki szeretne tegyen bele habfixálót. A fondant és marcipán massza alatt is használható. 


Az elkészült torta: 







Egy videó a masni elkészítéséhez:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése