2014. október 19., vasárnap

Tejszínes-ricottás pohárkém édes fügével és banánnal

A sütésnél általában fontos az arányok és hozzávalók pontos betartása. De nem ennél a receptnél. Most nem probléma ha kicsit kevesebb a tejszín vagy nincsen friss füge, helyettesíthető bármilyen friss vagy fagyasztott gyümölccsel, a kekszmorzsa pedig ropogós habcsókkal. Ráadásul sütni sem kell mégis nagyon hálás desszert, mert a vendégeknek úgy tűnik az ember sokáig bíbelődött vele, az igazság azonban az hogy csupán 15 percet vesz el a drága időnkből. Egy tartalmas ebéd/vacsora után kiváló levezető desszert lehet bármikor. Én most nagymamám látogatására készítettem el, 3 hónapja költöztünk új lakásba és végre eljött hozzánk vendégségbe.:) Nagyon dicsérte mert nem hagyományos édesség amiket általában enni szokott, hanem kissé különleges,de ezt már tőlem megszokhatták hogy ami egyszerűnek látszik arról kiderül hogy egészen újszerű. A ricottával is most először kísérleteztem, és ígérem máskor is használni fogom ezt a nagyon finom, kissé fanyar mégis édes olasz sajtkülönlegességet. Íme tehát a recept:


Hozzávalók (3 személyre):

  250 g ricotta
  200 ml cukrozott habtejszín (hulala) 
  gyümölcsök (én most friss fügét használtam és banánt)
  győri édes kekszmorzsa (natúr) 


Elkészítése:

Nincs más dolgunk vele mint a tejszínt felverni, hozzákeverni a ricottát és rétegesen egy pohárba adagolni. Kis krém, kis banán, kis morzsa, és így tovább míg el nem fogy a krém. A tetejét pedig ízlés szerint díszítjük. Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése