2014. november 2., vasárnap

Variációk Banán turmixra

Nálunk a fagyi mellett a nyár másik slágere a turmix. Azok közül is a banános minden mennyiségben és variációban. Igazából ez is egy olyan "recept" ami nem igényel különösebb pontosságot és majdhogynem 2-3 hozzávaló az egész. Sokan azt hiszik én csak is a "bonyolult" pepecselős édességek híve vagyok de ki kell ábrándítsam ezen hitetlenkedő ismerőseimet :D Szoktam azért én is egyszerű lenni, sőt imádom az egyszerű recepteket. A jó turmix szerintem sűrű és édes a jó érett banántól és méztől, viszont  a párom szerint a jó turmix több tejjel az igazi és jobb hozzá a zöldebb banán. Ugyebár ízlések és pofonok szokták mondani. Ezért én mindig két külön adagot készítek és feldobom néha egy-két extra hozzávalóval. Az alapja azonban mindegyiknek ugyan az, a tej. Lehetőség szerint használjunk minél magasabb zsírtartalmú tejet, vagy házi tejet. Én 0,5 litert szoktam számolni egy adaghoz, ez ugyebár két 2,5 dl-es pohárnak felel meg. Íme tehát néhány variáció képekkel. Kísérletezni és a recepttől eltérni természetesen szabad :D


Először is az alap banán turmix:


Hozzávalók:

  0,5 liter tej
  2 banán ( ha sűrűn szereted)
  ízlés szerint cukor vagy méz

Az egészet turmix gépbe tesszük és jól elturmixoljuk.


Kókuszos-banánturmix:

Hozzávalók:

  0,5 liter tej
  2 banán
  ízlés szerint cukor vagy méz
  2 evőkanál kókuszreszelék ( ez is lehet több)



Ínyenc-banán turmix:

Hozzávalók:

  0,5 liter tej
  2 banán
  ízlés szerint cukor
  egy csipet őrölt szerecsen dió
  egy csipet fahéj
  (én ebbe is szoktam tenni kicsi kókuszt ha magamnak csinálom)

 ( a zöld szín a tetején a szóró cukor :( sajnos bele olvadt, de attól még mutatós és isteni finom )

Banánturmix csoki darabos kekszmorzsával

Hozzávalók:

  0,5 liter tej
  2 banán
  ízlés szerint cukor vagy méz
  ízlés szerint összetört kekszmorzsa a tetejére




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése