2015. február 9., hétfő

Amerikai palacsinta művészet, ismertebb nevén pancake art

Mint minden jó dolog ez is Amerikából indult, bár nem bizonyított. Ez nem más ugyan is mint a palacsinta tésztával való "rajzolás, festés". Csak a fantáziánkon és ügyességünkön múlik a siker. De van néhány technika ami elősegíti a jó végeredményt. Én sem vagyok profi, csupán egy kezdő ebben a "műfajban" de mivel elvarázsolt, már nem tudok szabadulni tőle. :D Ebben a bejegyzésben pár trükköt és alap fogást szeretnék megosztani, amiket én is tanultam és még tanulom. Kezdjük is el.


Első lépés:

A legfontosabb az maga a tészta. Ha nem jó a recept, nem lesz jó a végeredmény. Az amerikai palacsinta köztudottan egy jóval sűrűbb massza a hazai kedvencnél. Én az általam 100%-osan bevált receptet szoktam használni amely itt található => amerikai palacsinta 2

Második lépés:

Egy nyomó eszközre lesz szükségünk. Ne úgy keressük a szupermarketekben hogy palacsinta nyomó, mert ezt végül is nem is arra találták ki. Ezek olaj kiöntésre szolgálnak és így néznek ki:


(A legnagyobb angol szupermarketben láttam 2 darabos kiszerelésben 600ft-ért)
Ezekbe töltjük a tésztát és úgy fogjuk mint egy ceruzát.


Harmadik lépés: 

Hogy ha kész a tészta, egy mintát kell kiválasztanunk és magunk mellé tenni. Hiszen még a profik sem dolgoznak fejből. Ha elrontunk valamit könnyen eltávolítható, ez is az előnye. Azzal viszont számoljunk hogy miután megfordítjuk, a tükörképét fogjuk kapni, tehát az írást fordítva kell elkészítenünk. Az elkészítés 2 lépésből áll: a kontúr rajzolásból és a kitöltésből. A kontúrnak mindig időt kell hagyni miután megrajzoltuk hogy mikor kitöltjük elkülönüljön a minta. A kitöltést akkor kezdhetjük meg amikor a kontúr már buborékos. Mindig lassan végezzük, mert a tészta terül, és könnyen kifolyik a vonalon. Mikor már a kitöltés is buborékos akkor már meg lehet fordítani, és innentől kezdve 1-2 perc és a másik oldala is átsül. Lassú tűzön érdemes próbálkozni. A tészta akár színezhető is. Remélem meghoztam a kedvét azoknak is akik eddig nem mertek belevágni. Nem túl nehéz csak oda kell figyelni. A gyerekek pedig meghálálják ezt a kis idő ráfordítást ha a kedvenc mesehőseik kacsintanak vissza rájuk reggeli közben. Én a most méltán népszerű jégvarázs ölelni való hóemberét készítettem el amiről képek lejjebb találhatók. Végezetül egy videót illesztek be. A youtube legnagyobb palacsinta művésze Nathan Shields videóját aki tökéletesre fejlesztette tudását és gyönyörű palacsintákat készít. Nekem még van hova fejlődnöm, de igyekszem és nem adom fel, egyszer talán nekem is tökéletesek lesznek :)









3 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én nagyon kiszeretném próbálni ezt a pancake artot, de nem tudom hol lehetne venni ilyen kinyomót. Tudnál esetleg ajánlani valami magyar üzletet, ahol kapható, mert nem vagyok ebben jártas :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Az én első tubusom egy ehez hasonló, bár kicsit kissebb műanyag hajfestékes tubus volt. Ezért most lehet sokan megköveznek majd, de szerintem többször jó forró vízzel átmosva teljesen biztonságosan használható erre a célra. Gyakorolni pont megfelelő, én is ezzel szoktam. Mert itthon sajnos a tescon kívül más helyen még csak hasonlót sem találtam. Remélem azért tudtam segíteni. Jó alkotást kívánok! :) Az elkészült művekről képeket szívesen fogadok a blogon:) !

      Törlés
  2. Szia! ilyen nyomókat cukrász kellékesnél vehetsz szerintem :) hétfőn megnézem én is :)

    VálaszTörlés