2015. február 8., vasárnap

Sárga linzer, karácsonyi ajándék süti ötlet

Ez a sütemény is a karácsonyi ajándék csomagba készült. Sajnos kicsit még utol kell érnem magam, hiszen már mindjárt Valentin nap és én meg még csak karácsonynál tartok :D Na de sebaj, a lényeg hogy ez is felkerült. Ez egy roppant egyszerű technika és végül is más alkalomra is bátran használható, nem kell hozzá ugyanis más mint egy tetszőleges süti kiszúró és néhány otthon megtalálható alapanyag. Ezt a sárga linzert most sütöttem először de meg kell mondjam nagyon finomra sikerült. Máskor is felhasználom a receptjét. Nem szaporítom tovább a szót íme a recept:

Hozzávalók:

  50 dkg liszt
  33 dkg vaj
  16,5 dkg porcukor
  1-2 tojás sárgája
  0,5 dkg reszelt citromhéj
  0,5 dkg vaníliás cukor


Elkészítése:

A lisztet, vajat és cukrot kézzel morzsoljuk el, majd adjuk hozzá a tojások sárgáját és az ízesítőket. Gyúrjuk össze simára, majd felhasználás előtt hűtőbe hűtsük le.


A sütemény megformálása:

A már hideg tésztát lisztezett felületen nyújtsuk ki. Én egy nagy pohárral szaggattam tetszőleges nagyságú köröket amikben kényelmesen elfér a választott kiszúró. Tehát egy süteményhez 2 darab tésztakörre van szükség amiket később összeragasztunk. A felső részre szánt kör közepét kiszúrjuk a választott formájúra, jelen esetben fenyőfára. Közepesen meleg sütőben sütjük készre. Míg sül elkészíthetjük a krémet. Én naranccsal ízesített csokoládé ganache-al töltöttem meg. Ez nem más mint ugyan annyi jó minőségű csokoládé és tejszín elkeverve és narancs levével és héjával ízesítve. Megvárjuk míg kihűl a sütemény majd megkenjük a krémmel és összeragasztjuk. Én megszórtam apró zöld cukor gyöngyökkel és már csomagolhattam is. Elkészíthető lekvárral, meggyzselével töltve, vagy akár fehér csokoládéval is. Minden alkalomra kiváló ötlet, egyszerű mégis mutatós és persze nagyon finom. Jó étvágyat hozzá!








 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése