2014. április 1., kedd

Eperkrémes csokitorta

Nem vagyok az a tortaművész fajta, valahogy ez az a pontja a sütés tudományomnak amiben a legzöldfülűbbnek érzem magam. A díszítéssel sohasem vagyok megelégedve, van még mit fejlődnöm e téren. Az ízvilág mindig nagy sikert arat, és meg kell mondjam, a kinézetre sem szokott panaszkodni a család, én mégis kritikus vagyok magammal szemben. Szeretnék idővel ebben is jeleskedni. Ez a kisebb méretű tortácska is egy kissé csúnyácska lett, de igencsak finom. Bármilyen alkalom, szülinap, névnap adódik én rendszerint sütis kellékeket kapok. Ezeknek veszem leginkább hasznát, már egy kisebbfajta  gyűjtemény kerekedett belőlük. Egy ilyen szív alakú tortaformában sütöttem csupa szívből, az én drága szerelmemnek ezt a tortát.  Most márciusba ünnepeltük ugyanis a negyedik évfordulónkat :). Ennek tiszteletére négyféle édességgel kedveskedtem a páromnak. A harmóniára törekedtem, így mind a négy finomságban visszaköszön a lágy pasztell rózsaszín színvilág, és egy desszert kivételével a főzött eperkrém is. Ez egy kisebbnek mondható tortácska, a forma olyan 20 cm-es, de krémmel, díszekkel együtt jó pár szelet kijön belőle. Jó étvágyat hozzá!



Hozzávalók a piskótához:

  4 egész tojás
  4 evőkanál kristálycukor 
  4 púpozott evőkanál liszt
  100 g jó minőségű étcsokoládé
  4 evőkanál kakaópor
  fél csomag sütőpor

Hozzávalók a krémhez:

  Eper pudinggal elkészített pudingos főzött krém <=(recept megtalálható a linkre kattintva)
  Én sütinyalókákkal dekoráltam mivel sajnos nem volt mibe állítanom őket, de végeredményben talán nem is volt olyan rossz ötlet :) 


Néhány jó tanács:

Ez a torta két tortalapból áll, közte a pudingos krémmel, eperszezonban akár friss szeletekre vágott epret is rakhatunk a töltelékbe. Én külön szoktam sütni a tortalapokat, mert a piskóta félbevágás nem az erősségem, és mert így szeretem. Így kicsit vastagabb piskótát kapunk ugyan, de puha, stabil, és mégsem túl édes a végeredmény. Bizonyára mindenki evett már émelyítően édes tortaszeletet, amiből egy-két falat és máris úgy érezzük több belénk se fér. Ez nem olyan torta, sem a krém sem a piskóta nem nehéz, vagy tömény. Én mindig, ha tortát sütök ezek szerint az arányok szerint dolgozok: minden tojásra egy púpozott evőkanál lisztet és egy evőkanál cukrot számítok.(kakaópor esetén 2 tojásra 1 evőkanál kakaó, de ez opcionális) A tojásokat mindig szétválasztom és külön verem fel a fehérjét a cukorral. Ehhez a formához piskóta laponként 2 darab tojás elegendő. 

Elkészítése:

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. A sütőformát jó alaposan kivajazzuk és kilisztezzük. Szétválasztunk két tojást. A tojások fehérjét 2 evőkanál kristálycukorral kemény habbá verjük. Mikor a hab kemény és "csúcsos" a tojások sárgáját is hozzákeverhetjük. Egy kézi habverővel dolgozzunk, óvatosan forgassuk bele a tojássárgákat egyenként, míg egynemű nem lesz a massza. Egy másik tálba keverjük össze a két púpozott evőkanál lisztet egy evőkanál kakaóporral és 1/4 csomag sütőporral (egy 12 grammos DrOetker sütőpor 1/4-e 3 gramm) Óvatosan adagoljuk a száraz hozzávalókat a tojáshabba, kézi habverővel könnyedén, légiesen keverjük el a masszát míg össze nem keveredik teljesen. Eközben 50 g étcsokoládét gőz fölött megolvasztunk és óvatosan hozzácsurgatjuk a piskóta tésztához. Még egyszer óvatosan elkeverjük, majd a kilisztezett szív alakú tepsibe kanalazzuk, egyenletesen elsimítjuk és megsütjük. Nem néztem az órát, de körülbelül 20 perc alatt elkészül. Tűpróbával ellenőrizzük, ha már nem ragad a fogpiszkálóra a tészta akkor van kész. Ha tapadásmentes formába sütjük könnyen ki kell jönnie, esetleg ha kicsit beleragad óvatosan vágjuk körbe, nyúljunk alá és egyszerűen emeljük ki. Ugyan így készítsük el a második piskótalapot is. Készítsük el a pudingos főzött krémet. Mikor megsültek a tortalapok, mindenképp hagyjuk kihűlni mielőtt a krémmel megkennénk. Ízlés szerint dekoráljuk. Legyenek kreatívak, képzeletünknek  Habzsák segítségével szegélyt is készíthetünk a tortánknak. Beleállíthatunk sütinyalókákat is ahogyan én tettem, vagy egy habzsák segítségével szegélyt 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése