2014. március 3., hétfő

Valentín-napi cupcake

Az igazság az, hogy jóval Valentin nap előtt született ez a szíves, habos muffin. a Tenger gyümölcsei cupcake-el egy időben készítettem, a párom névnapjára. A szív megint csak a véletlen műve, ugyanis egy szív alakú bonbon formába öntöttem a cukormázat, azzal a szándékkal, hogy majd édesen rózsaszín, háromdimenziós szíveket kapok, amivel feldíszíthetem a muffinokat. De sajnos volt valami, amit addig a napig nem tudtam, hogy a cukormassza nem szilárdul meg a formákban, még 24 óra alatt sem, egyedül csak a szabad levegőn. Értelem szerűen az a része ami a levegővel érintkezett megkötött, míg az alja folyós maradt. Nem akartam teljes egészében kidobni, amit lehetett megmentettem. Ők most így sikerültek :)









Hozzávalók:

  25 dkg liszt
  18 dkg cukor
  2,5 dl tej 
  1 dl olaj
  2 evőkanál cukrozatlan kakaópor
  1 tojás
  1 csomag vaníliás cukor
  2 teáskanál sütőpor
  fél teáskanál szódabikarbóna


Hozzávalók a krémhez: 

  2,5 dl cukrozott habtejszín
  egy csomag eper ízű pudingpor
  

Hozzávalók a dekorációhoz:

  eper ízű cukorgyöngy (varázsszívószálból)
  málna piros ételfesték


Elkészítése:

A cukor szív elkészítése:
Készítsük el a leírt módon a cukormázat, töltsük egy vékony végű habzsákba, és nyomjunk vele szabad kézzel, vagy egy sablon segítségével, egyforma méretű szíveket, egy sütőpapírra. Várjuk meg míg keményre szárad, mielőtt felhasználjuk.

A muffin és a krém elkészítése:
A cukrot az egész tojással habosra keverjük. A liszttel elkeverjük a kakaóport, a vaníliás cukrot, a sütőport és a szódabikarbónát. Felváltva adjuk hozzá a tojásos masszához a lisztes keveréket, a tejet és az olajat. Végül a kikevert tésztát muffin papírral kibélelt tepsibe ( én most szilikon muffin kapszlikat használtam ) 3/4-ig adagoljuk, egy fagyi kanál segítségével, így egyforma adagok lesznek. De egy kanál, vagy egy kiöntő kancsó is tökéletesen megfelel erre a célra. 180 fokra előmelegített sütőben, 15-20 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük megsült e. Amíg sül, elkészíthetjük a krémet. A leírás szerint főzzük készre a pudingot, adjunk hozzá 2 evőkanál cukrot, és addig kevergessük amíg teljesen ki nem hűl. Csak akkor adhatjuk hozzá a felvert tejszínhez, nehogy az összeessen. A kikevert krémet habzsákba töltjük, és kívülről befelé a muffinok tetejére nyomjuk. Megszórjuk a cukorgyönggyel, végezetül pedig beleszúrjuk a szívet. Jó étvágyat hozzá!
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése